Vinkkejä kotitreeniin

Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, olen elämässäni läpikäynyt suuren elämämuutoksen huonoilla elämäntavoilla elävästä ja lähinnä sipseillä ja karkeilla itsensä ravitsevasta löllöstä sohvaperunasta säännöllisesti salilla käyvään urheiluun hurahtaneeseen terveysintoilijaan. Monet yllättyvät nähdessään, kuinka suuren muutoksen sain tällä elämänmuutoksella aikaan vain muutamissa kuukausissa. Moni haaveilee timmimmästä kropasta ja hyvistä elämäntavoista. Siksi minulta kysytäänkin hyvin usein vinkkejä siihen, kuinka voi treenata helposti kotona.

Olen myös aikaisemmin kertonut siitä, että minulla on elämiselle varsin tiukka budjetti. Silloin, kun päätin tehdä suuren muutokseni sohvaperunasta sali-intoilijaksi budjetti oli kuitenkin vieläkin tiukempi, sillä tuolloin elin vain valtion opintotuillla ja niillä rahoilla, jotka sain osa-aikaisesta työstäni pikaruokalassa. On selvää, ettei noilla eväillä lähdetty kaupungin parhaalle salille hankkimaan monien satojen eurojen salikorttia. Tästä huolimatta onnistuin kotikonstein saavuttamaan tavoitteeni huomattavasti nopeammin kuin olisin koskaan uskonut, ja haluan jakaa teillekin vinkkejä siihen, kuinka tässä voi onnistua helposti.

Timmimpi vartalo ilman salikorttia

  • Pilates rentouttaa mielen ja kiinteyttää kehon hellävaraisesti

Inhoatko vauhdikasta ja hikistä urheilua? Kokeile pilatesta! Tämä joogan tyylinen laji rauhoittaa mielesi ja yhdistää rauhallistempoiset harjoitteet hellävaraiseen mutta tehokkaaseen lihaskuntoon.

  • Zumba on hauska ja menevä laji

Jos rakastat musiikin tempoa ja tanssia, on zumba oiva laji harrastaa myös kotona. Laita vaikka jokin YouTuben miljoonista ohjevideoista pyörimään ja tanssi kuin kukaan ei katsoisi!

  • Hulavanne on tehokas kiinteyttäjä

Yksi viime aikoina eniten pinnalle olleista urheiluvälineistä on ehdottomasti hulavanne, ja minunkin on osaltani ylistettävä sitä siksi, että sillä oli urheiluboomini alkuaikoina varsin iso rooli siinä, kuinka sain vatsaani tehokkaasti kiinteytettyä aina pyykkilautavaiheeseen saakka. Hulavanne stimuloi tehokkaasti vatsalihaksi ja kovettaa ne täydelliseen kuntoon polttaen samalla rasvaa ja luoden tuon monen haaveilevan upean vyötärön.

  • Lihaskunto on ilmaista

Salikortti ei tosiaankaan ole edellytys hyville tuloksille, vaan joskus kaikkein yksinkertaisimmat asiat ovat niitä kaikkein toimivimpia. Esimerkiksi tavalliset lihaskuntoharjoitteet, kuten kyykyt, vatsaihakset ja punnerrukset voivat päivittäin toteutettuna saada suurenkin muutoksen aikaan.

  • Ylös, ulos ja lenkille

Jos lihaskunto ei nappaa, suuntaa ulos! Tyyli on vapaa, ja voit aloittaa vaikkapa ihan vain kävelemällä.