maanantai 7. elokuuta 2017

FeelMama -valmennus || Tavoitteiden asettaminen

Kaupallinen yhteistyö Mammalandian ja FeelMama -valmennuksen kanssa

FeelMama -valmennuksen avulla on tarkoitus karistaa raskauden tuomat kilot ja saavuttaa kokonaisvaltaista hyvinvointia raskauden jälkeen. Valmennus on suunniteltu kaikille synnyttäneille äideille, oli synnytyksestä aikaa sitten päivä tai useita kuukausia ja on otettu erityisen tarkasti huomioon imetyksen jatkuminen sekä vatsalihasten kunto ja erkauman estäminen. Valmennuksen alussa saat tarkat ruoka- ja jumppaohjeet, joita noudattamalla raskautta edeltäneisiin mittoihin pääseminen on stressitöntä ja turvallista. FeelMama -valmennuksessa omasta mielestäni on parasta sen konkreettisuus. Jämptit, mutta muunneltavissa olevat ohjeet, eikä ylimääräistä henkisen puolen puintia. Toki on tärkeää myös fyysisen hyvinvoinnin lisäksi voida hyvin myös henkisesti ja oppia arvostamaan omaa vartaloaan, mutta omalla kohdallani näiden asioiden käsittely tulee luonnostaan valmennuksen edetessä.

Sain ohjeet sähköpostiini perjantaina valmennuksen osalta ja olen käynyt niitä nyt huolellisesti läpi. Tarkempia ohjeita kasvissyönnin suhteen täytyy vielä varmistaa, koska nyt vegaanisen kuukauden aikana tulen korvaamaan aterioiden maitotuotteetkin vegaanisilla valmisteilla. Ohjeissa on pääruokien osalta annettu lihalle vaihtoehdoksi tofu, mutta aion myös käyttää muita kasviperäisiä proteiininlähteitä. Täytyy vaan tarkistaa, kuinka paljon niitä tulee syödä, jotta saisi saman määrän proteiinia ym.

Ennen valmennuksen aloitusta tehdään mittauksia, otetaan aloituskuva ja tietysti asetetaan tavoitteet. Oma painoni oli ennen raskautta 49kg, ja paino kohosi raskausaikana 12kg. Nyt painoa on pudonnut 5,6kg, eli omaan painoon olisi matkaa vielä toinen samanmoinen. Neuvolassa sanottiin kyllä (tälläkin kertaa), ettei painon tarvitse yhtään vähempää ollakaan, ja se on ihan totta. Katsotaan nyt mihin tämä valmennus vie, mutta liian nopeaa painonlaskua koetan välttää keinolla millä hyvänsä. Siitä varoitellaan myös valmennuksen ohjeissa, ja annetaan myös vinkkejä, kuinka hidastaa sitä tarvittaessa.






Pitkän tähtäimen tavoitteeni on oppia nauttimaan liikunnan lisäämisen ja terveellisen ruokavalion tuomista terveyshyödyistä laihtumisajatuksen sijaan. Lisäksi tavoitteenani on palauttaa selkeä ruokailurytmi ja oppia nauttimaan herkuista herkkupäivinä. Viikottainen tavoitteeni on pudottaa painoa maksimissaan puolen kilon viikkovauhdilla. Paino mitataan lauantai-aamuisin ja muut mittaukset sekä edistysmiskuva otetaan neljän viikon välein. Innolla odotan, millaisia tuloksia tämä valmennus tuo tullessaan niin vartaloon kuin mieleenkin!

Paino: 55,4kg
Rintakehä: 88
Olkavarsi: 24,5
Vyötärö: 81
Lantio: 95
Reisi: 49
Pohje: 32

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti