torstai 27. heinäkuuta 2017

Vegaanista ruokaa grilliin ja kotikeittiöön



Aion pitää elokuussa sen vegaanisen kuukauden, jonka listasin Summer Bucket -listaani kesän alussa. Sitä varten olen kehitellyt ja testannut ruokaohjeita, jotta saan sitten pään lyödessä tyhjää helposti ja nopeasti  vegaanista ruokaa. Tämä resepti syntyi, kun aloin kehittämään jääkaappiin jääneestä Apetitin tuorekset -annoksen ympärille täyttävämpää ateriaa koko perheelle (paitsi A:lle, joka ei syö tällaista epäilyttävää pupujenruokaa). Tuorekset kannattaa ehdottomasti korvata ihan erikseen ostetuilla tuotteilla, eli paprikalla, tuoreella ananaksella ja kirsikka/luumutomaateilla, tällöin saa ensinnäkin enemmän halvemmalla ja se on myös paljon ekologisempaa. Tätä ohjetta kannattaa ehdottomasti kokeilla myös grilliä hyödyntämällä, toimii varmasti ihan superhyvin!



Tähän ateriaan käytin siis Apetitin Hawaijin grillivarraskasviksia, luomuparsakaalia, luomukesäkurpitsaa, luomuherkkusieniä sekä avokadoa. Lisäksi keitin quinoaa ja punaisia linssejä.



Huuhtele noin desin verran quinoaa kuumalla vedellä. Keitä quinoaa suolalla maustetussa vedessä noin 15 minuuttia miedolla lämmöllä kannen alla. Lisää quinoan sekaan noin keiton puolivälissä puolisen pakettia Go Greenin punaisia linssejä sekä parsakaalia. 

Kypsytä pannulla (tai uunissa/grillissä) kasvikset, mausta haluamallasi tavalla. Itse en maustanu t mitenkään, koska rakastan kasvisten makua sellaisenaan. Asettele ruoat tarjoiluastiaan ja lohko viereen muutama kypsä avokado. Tätä ruokaa voi tarjota kasvissyöjille sellaisenaan ja sekäsyöjille lisukkeena. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti