maanantai 30. tammikuuta 2017

Unelma Itsestä || Viikko takana

Heippa kaikki! Kiitos hurjasti ihanista kommenteista ja sähköpostiin tulleista tsempeistä! Perheen vointi alkaa olla pikkuhiljaa parempaan päin. A ja minä ollaan edelleen kuumeessa, ja kävinkin aamulla työterveydessä sen vuoksi. Kuulemma vahvasti norovirukselta vaikuttaa, tulehdusarvot oli vähän koholla ja sekin viittaisi noroon. Pojat toipuivat taudista huomattavasti meitä "vanhuksia" nopeammin, me ei A:n kanssa jakseta juurikaan mitään ylimääräistä touhuilla ja kumpikin vuoronperään valittaa kipeitä lihaksia tai heikkoa olotilaa. Mutta eipä se tästä valittamalla parane, nyt lepäillään pari päivää vielä ja katsotaan sitten jos päästäisiin taas töihin ja kouluun.

Tänään on viikko valmennusta takana, ja täytyy kyllä sanoa, että sairastelusta huolimatta fiilis on motivoitunut valmennuksen suhteen. Viime maanantaina aloin pitää muiden valmennettavien tavoin ruokapäiväkirjaa viiden päivän ajalta, ja ajattelin omani julkaista tässä postauksessa. Lasten sairastelut vaikuttivat selkeästi omaankin syömiseen, eikä tosiaan ruoka maistunut keskiviikon jälkeen, kun kaikenlaiset hajut ja kiire lasketutuivat meille aina lauantai-iltaan saakka.

Maanantai:
Klo 6 Ateria 1 Kotona: 3dl puuroa
Klo 9 Ateria 2 Töissä: 2dl maustamatonta jogurttia, mustikoita, sokeroimatonta mysliä
Klo 11 Ateria 3 Töissä: Keskikokoinen annos kikhernenuudeleita, tofuwokkia ja kananmunaa, kahvia.
Klo 16 Ateria 4 Kotona: 300g Kirjolohikeittoa
Klo 18 Ateria 5 Kotona: 2 jälkiuunipalaa margariinilla ja banaani
Klo: 20 Ateria 6 Kotona: 3dl vihersmoothieta (omenaa, avocadoa, vehnänorasta, babypinaattia, salaattia, kuitujauhetta, limeä)

Tiistai:
Klo 6 Ateria 1 Kotona: 3dl puuroa
Klo 8 Ateria 2 Töissä: 2dl maustamatonta jogurttia, 2rkl sokeroimatonta mysliä, banaani
Klo 10:30 Ateria 3 Töissä: 4dl Vihersmoothieta (kurkkua, salaattia, lehtikaalia, banaania, omenaa, kuitujauhetta ja soijarouhetta)
Klo 13 Ateria 4 Töissä: Kahvia ja Valio Pro Feel Proteiinijuoma
Klo 16 Ateria 5 Kotona: 2,5dl soijarahkaa, 1dl mustikoita, ½dl puolukoita
Klo 20 Ateria 6 Kotona: 2 perunarieskaa margariinilla, kurkulla ja tomaatilla

Keskiviikko:
Klo 9 Ateria 1 Kotona: 3dl puuroa, mustikoita, puolukoita ja kahvia.
Klo 13 Ateria 2 Kotona: 1,5dl kvinoa-soijarouhesekoitusta, kananmunaa, kasviksia, perunarieska margariinilla, teetä
Klo 16 Ateria 3 Kotona: Kahvia, 2dl soijarahkaa, banaani, porkkanaa
Klo 18 Ateria 4 Kotona: Vihersmoothie (omenaa, avocadoa, vehnänorasta, babylehtikaalia, kurkkua, limeä)
Klo 20:30 Ateria 5 Kotona: Kaksi riisikakkua avocadolla ja tomaatilla, 2dl marjasmootheta

Torstai:
Klo 9 Ateria 1 Kotona: 3dl puuroa, banaania, kahvia
Klo 12 Ateria 2 Kotona: Klementtiini
(Tässä kohtaa vatsatauti iski)

Perjantai:
Vettä

Mulla ei oo tapana laskea aterioistani kalorimääriä, enkä aio niitä alkaa nyt valmennuksenkaan aikana laskea. Nykyään syön ihan fiilispohjalta, varsinkin näin raskausaikana, ja uskallan vähän jopa jo luottaa siihen, että kroppa kertoo mikä on liikaa ja mikä liian vähän. Nyt kuitenkin paino laski noin kuusi kiloa parin sairastelupäivän aikana ja jos se ei nestetasapainon korjaannuttua ala taas nousta normaalilukemiin niin sitten täytyy ehkä katsastaa tarkemmin, että pitäisikö aterioihin lisätä vielä jotain.



Tarkoitus oli mennä viime viikolla sinne mammajoogaan, mutta se nyt sairastelujen takia jäi. Sen sijaan ihana Nelli kirjoitti Kochanie -blogissaan viime keskiviikkona raskausajan joogasta, ja sieltä sainkin sitten ideoita yllinkyllin kotiharjoitteluun. Tutustuin siis keskiviikkoiltana ja heti seuraavan kerran torstaiaamuna äitiysjoogan saloihin ihan omassa olohuoneessa. Aion lähteä tuonne Tampereen joogaan kuitenkin vielä, mutta näillä pääsin jo tutustumaan lajiin ja sain vähän kuulostella miten kroppa suhtautuu. Viime viikko olikin nyt enemmän sellaista henkistä valmistautumista tulevaan, mutta tällä viikolla lähdetään taas varovasti uudella puhdilla kokeilemaan, kun tauti hellittää!

Ihanaa maanantaita kaikille!

Ps. Huomasittekos muuten, että blogin vasempaan reunaan on ilmestynyt facebook -nappi? Painakaa sitä ja tulkaa mukaan seuraamaan blogiani myös Facebookissa! Muistakaa seurata myös Instagramissa ja liittykää lukijaksi. :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti