tiistai 26. elokuuta 2014

Kuntoilusta

Voin rehellisesti sanoa, että olen tyytyväinen omaan periksiantamattomuuteeni. Olen käynyt hölkkäämässä 3-6 kertaa viikossa ja lenkit ovat pidentyneet siitä toukokuun kuudesta kilometristä jo kymmeneen ja kahteentoista kilometriin. Kymmenenkin menee jo helposti. Lenkkini varella tulee yksi suuri ylämäki ja kilometri sen jälkeen todella pitkä alamäki. Se ylämäki on moet kerrat jo selätetty, en kuole mäen päällä hapenpuutteeseen eivätkä reidet huuda hallelujaa. Otinkin sunnuntai-iltana siskoni kanssa lenkkeilessä tavoitteeksi juosta sen pitkän alamäen ylös (kuulostaapas hassulta. Tarkoitan siis, että juoksen lenkin väärään suuntaan jolloin siitä alamäestä tulee ylämäki :D). Noh, lähdin samana iltana vielä kokeilemaan(yhteensä tuli siis 12km lenkki), mutta huipusta jäi reilu 10m vajaaksi. Eilen lähdin taas illalla juoksemaan samaa matkaa, ja pääsinki  yllätyksekseni mäen ylös saakka! Juoksin lenkin toiset 6km toiseen suuntaan ja jaksoin sen vähän pienemmänki mäen ylös. Kaiken lisäksi aikaa tuohon lenkkiin meni enää vain tunti! Kalorikulutus on myös laskenut lenkeillä. Toukokuussa 6km lenkkiin paloi melkein  400kcal, mutta esimerkiksi eilisellä lenkillä paloi vain 460kcal ja matka oli kaksi kertaa pidempi.

Juoksu on vain yksi osa liikuntaani, kuten tiedätte. Lihaskuntoharjoitukset ovat kyllä totuudenmukaisesti jääneet vähän juoksun jalkoihin  ja voitte tästä varmaan päätellä kumpi on minulle mieluisampaa. Kahvakuula heiluu ainakin kerran viikossa 45min japepputreeniä teen lenkkimäärän mukaan 1-2 kertaa viikossa. Vatsalihasten treenaaminen olisi aloitettava. Olen tehnyt yhden ainoan vatsatreenin, jonka aikana totesin vattisteni olevan todella surkeassa kunnossa.

Ensiviikon maanantaina treenit muuttuvat. Silloin alkaa seuran jumpat joihin olen ilmoittautunut sekä syys, että kevät kaudelle. Harmi, kun niin moni hauska treeni on samana päivänä, eikä varmasti ole järkevää käydä kolmessa tunnin kestävässä jumpassa samana päivänä? Täytyisi syödä ihan älyttömästi, että maidonnousu pysyisi käynnissä. Miehellä loppuu työt tällä viikolla, joten aikaa kyllä olisi käydä vaikka kaikissa joka päivä. Laitan tähän suosikkejani, joista sitten valitsen itselleni sopivimmat.

Ma: 18.00 hikijumppa
Ti: 10.30 ohjattu kuntosali, 17.30 pumppi, 19.15 perusjumppa
Ke: 18.00 kahvakuula
To: 10.00 vauvatreeni, 17.30 kunnonjumppa
Pe: 9.00 aamujumppa, 10.00 ohjattu kuntosali, 17.30 hikijumppa
La: -
Su: 17.30 pumppi, 18.30 spinning

Kahden viikon päästä tiistaina alkaa myös aikuisbaletti, joka on klo.19-20.30.  Eli toi tiistai-illan perusjumppa jää sitten auttamatta väliin, pumpissa voisin käydä ennen balettia. Juoksemista vähennän kahteen-kolmeen pitkään lenkkiin viikossa. Vaarana tässä tulee nyt olemaan se, että alkaakin parin viikon jälkeen kyllästyttää. Ajattelinpa siis, että käytyäni noilla tunneilla valitsen suosikit, sellaiset, jotka sopivat parhaitein meidän perheen rutiineihin. Ainakin ohjatussa kuntosalitreenissä alan käymään, koska se on minulle ihan uusi juttu. Sitten vois valita pumpin tai kahvakuulan ja sitten yhden aerobisemman perusjumpan. Mutta kattellaan nyt, mistä innostun! Seuraava homma on sitten varata aika ravitsemusneuvojalle ja pyytää imetyksen jatkolle sopivaa ruokavaliota.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti